Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Sunday, July 06, 2008

Cuti-cuti Pulau Redang : 25 - 28 April 2008

Dah lama nak buat entry ni.. tapi busy sgt ngan keje ofis .. kali ni pi bercuti dgn kelab ofis.. ni pun baru siap masukkan kat dlm website kelab tu.. sbb tu kat pic ni ada nama kelab tuh.. malas nak wat lain.. guna pakai je lah pic2 ni yaa.. hehee..
zam ikut pakej ofis ni jer.. cuma RM200 jer.. lelain tu kelab yg sponsor lah kot.. kalu biasa, zam tgk di pamplet resort, RM335 gak laa...
Bertolak dr ofis dgn bas jam 11 malam.. tq to LB sbb hantar ke ofis... dalam jam 5 smpai d KT & berhenti utk solat subuh di Masjid Terapung tuh.. Dalam jam 8 baru smpai di Jeti Merang, sebab bot mula jam 9 pagi...
perjalanan bot lebih kurang 1 jam jer.. tak laah mabuk sgt sbb ombak tak kuat... selamat aaa ...

Kami stay di Redang Bay Resort jer.. ok gak laa.. bersih bilik nyaa.. makanan dia pun byk gak kuota.. lauk cukup la.. x de lah rasa mcm x cukup lauk je.. minuman kat sana free flow jer.. bebila je nak leh buat sendiri..
Ptg tu dah mula pi snorkeling.. sewa peralatan cuma RM10 spjg kita stay situ... 3 lokasi snokeling berbeza.. termasuk di Taman Laut Redang.. kat situ kitaorg di bawa bertemu dgn belut Malung.. yg stay kat bwh jeti jer...
Gambar2 penyu dan clown fish ni, kwn yg pi tu yg bagi.. x sure lah dia snap sndiri or amik dr net. tapi mmg bebudak diver tu pi bwh & amik clown fish & tunjuk kat kami... comel jer kan..
Balik dari snorkeling, lepak2 santai pi kolam pulak laa...

Puas hati laah dpt jejak di Redang.. dah lama teringin nak pi sana.. tercapai gak hajat.. ada rezeki, nak pi lagi laa.. ada yg nak join ker? jom la.. hehe .. nak pi Perhentian jugak..