Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Sunday, August 07, 2005

Bodohnya Vending Machine Ticket Putra LRT

Baru ku sedar.. betapa bodohnya sistem tiket kat vending machine tuh.... bangang bebenar... aku ni mmmg aa jarang sgt naik LRT Putra tuh.. Ahad lepas aku ada janji ngan kwn, AZ, nak gi tgk wyg kat KLCC.. cite Stealth. so aku malas a nak drive ke sana.. naik aa Putra dari Kelana Jaya. Park kereta kat situ... KJ - KLCC, tiket RM2.40. Bila dok jolok wang kertas RM1.. Ok je. dia telan.. then bila nak jolok wang kertas ke dua.. x leh lah pulak.... aku x tahu aa sbb apa mulanya.. dah tak leh.. aku cuba a kat mesin lain.. kesemua 4 mesin x leh... then aku cuba aa jolok RM5.. baru lah aku faham.... betapa bodohnya sistem mesin tu.. ada ke wang kertas hanya boleh terima sekali jer... nasib baik aa kat stesen KJ tu org tak ramai....
Yang paling teruk.. bila nak balik di stesen KLCC... punya lah ramai umat... semua dok beratur2 panjang Q. Lambat bukan apa.. sebab mesin bodooh tu laa... org yg dok nak bayar tiket tu.. asyik dok jolok2 wang kerats yg x leh masuk... then aku perasan dia tekan Cancel & cuba lagi.. sampai berjanggut lah mmg tak boleh. Aku pun terus je lah sound kat org depan tu... "wang kertas hanya boleh sekali je masuk"... Mesti korg yang pernah naik Putra perasan kebodohan 'canggih' mesin tiket tuh kan....

3 comments:

kbs said...

aiya... mesin puta tu memang gituh... aku lebih suka byr di kaunter... biarla dpt tiket kertas tapi x yah layan mesin buduh tu...

Zam/Haqeem said...

hehe.. mmg pun. lembab sgt aa sistem tiket putra neh... menci betul

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Weider protein supplements Stop smoking hypnotherapy in pittsburgh stiles Big black dicks fucking pussy soy protein supplement green hornet dietary supplement Calcium and osteoporosis and supplement Dartmouth hockey schedule Nissan maxima 2006 club chat web cams in britian Addiction to tramadol Zithromax oral