Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Friday, February 03, 2006

Kalumpang Resort and Training Centre, 1 - 2 Feb 06

As'kum semua.... bertemu kembali setelah lama kita bercuti... mesti ada kekwn yg sambung cuti dan masih bercuti... alhamdullilah.. semua nya dah selamat sampai ke destinasi masing2... Asta dah berada di Penang.. khabarnya dah mula seronok berada di sana.. hehehe... R, LB & aku dah selamat kembali ke KL masing2...
Oh yer... nak citer laah ... seronok gak stay kat Kalumpang tu.. yer laah kan... resort tepi sungai.. sejuk & nyaman... selagi mampu, berendam jer lah dalam air tu.. kat resort x leh masak kecuali BBQ je.. tapi kami bw gak dapur kecil utk masak2 lauk sesikit...
Owner resort tu best.. ramah... masih muda lagi org nya... abg hasni namanya... masa nak check-in tu dia ada kat tepi tu.. dok borak2 laa... dia pun citer laaa... "ada kolam air panas kat belah sana.. tapi kecik jer kolamnya.. dalam 8 org je muat... kalu naik 4WD tu.. boleh aa redah hutan.. baru thrill... kalu stay back, boleh aa bawa ke kolam tu malam ni".. aku pun dgn seronoknya dgr citer dia tu.. dah lama tak rendam2 dlm kolam air panas.. aku pun katalah... "memang pun stay sini, amik chalet 1 malam" .. dia pun jawab laa... " hmm.. saya dah janji tadi kan.. kena lah bawak jugak malam ni"... dia pun kata lagi.. "kalu jumpa sy ptg ni, peringatkan laah... kita pegi lepas isyak dlm jam 9pm". aku pun setuju jer laah....
Malam tu beriya lah dok cuba hidupkan arang... bermula lah sesi BBQ.. byk nya lauk yg di bawa.. mana tak nya.. semua makcik2 aku pun bw sama... ayam laa.. daging laa. sotong & udang.. aku lak kalu rehat2 mcm tu.. mmg x byk makan sgt.. ntah laa.. x lalu pun...
Seperti di janji.. jam 9 tu.. staf dia pun dtg .. ajak pergi... aku ingatkan staf2 lelaki dia 3 org tu je yg ikut.. aku pun x bagi laah.. anak2 sedara/sepupu pmpuan aku pergi.. konon2 'mens only'.. rerupanya.. staf2 indon pompuan dia pun join sama... terkedu gak laa... nasib baik aa aku bw unser.. diaorg pun tumpang sama laa.. mak aku yg ada kat tepi tu.. dok jeling jer... balik dr situ, baru tahu.. mak aku bengang jer.. hehe.. sorry aa mak. x sangka lak...
Mmg tak jauh pun kolam tu dari resort.. tapi jalan x brp elok laa.. jalan pasir, byk lubang2.. nasib baik aa x hujan.. x der lah lecak sgt... kolam air panas tu tepi lombong je rupanya.. tepi kolam ternakan ikan... memang kecik je.. ada satu kolam je... air mata air nya pun x brp kuat, tapi air jernih gak la... dan panasnya mmg sesedap badan berendam.. tak lah panas sgt mcm kat rawang tu... puas gak laah berrendam... best jer badan... kalu kekwn nak merasa, leh aaa kita buat trip ke sana pulak nanti.. hehee...
ni ada bbrp pics yg aku amik... maklumat lanjut pasal resort.. leh aa tgk sendiri website dia yaa... www.kalumpang.com.my
Kolam kecil Mandi sungai
Chalet 1 1/2 tingkat Zoo Mini

No comments: