Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Thursday, March 23, 2006

Hobi...

Hi gengs... selama ni mungkin ramai yang perasan blog aku ni mcm berat sgt kan.. PC korang mesti jd slow banget bila nak buka blog ni.. hehe.. baru tahu sebab apa.. sebab senarai koleksi lagu yang banyak tu.. so, aku dah keluarkan koleksi lagu tu...

La ni.. aku tak tahu kenapa.. syok sgt la ni dok perhias akuarium yang ada tu... akuarium tu mmg dah lama beli, dah dekat 4 tahun kot tapi aku x jaga sgt pun.. dok terbiar je.. mak & abg aku yg dok cuci selalu... hehe.. tapi la ni tetiba je syok nak jaga... rasa tenang sgt kalu dok tgk ikan2 tu... Balik dari kerja atau lepas makan, mesti aku dok lepak depan akuarium tuh, dok perhati ikan2 yang ada... hari tu pergi sungai rekreasi Bukit Lagong, Selayang.. siap tangkap ikan lagi.. dapat aa ikan putih dan udang kecil. semuanya masuk dalam akuarium tuh..
Sebelum ni aku dok campurkan ikan mas dengan ikan-ikan yang lain... sebelum beli mmg dah tanya kat amoi tuh... dia kata.. boleh jer ikan tu campur... bila dah masukkan dalam akuarium, esoknya dok tgk ekor ikan mas tu dah rongek kena gigit... cian ikan tu... terpaksa lah aku pergi kedai beli akuarium baru tapi kecik jer laaa tajaan bersama oleh R, khas utk ikan mas je.. asalnya ikan mas tu ada banyak.. tapi biasak laak.. ada yg dah mati pun... ganti beli lain.. la ni tinggal 2 ekor tu aje laa... kalu mati gak, rasanya dah x moh a bela ikan mas lagi.. nak bela ikan lain lak.. maybe guppy or ikan neon.
Kalu ada rezeki, ada gak hajat nak buat kolam ikan kat luar rumah.. lengkap ngan air pancut dan landskap nyaa.... hmm.. tapi tak tahu laaah bila leh tercapai hajat tu sebab kos tinggi gak... kalu korang nak sponsor sama, leh gak... sgt2 lah dialu2kan.. hehehehe.... la ni cuma ada kolam fiber jer.. itu pun abg aku dpt dari sesorg.. dok bela ikan kap je dalam tuh.. dah besar2 pun... sukaaaaa...

8 comments:

Asmadi said...

tuan rumah kenapa dah tak blh nak chat ni ..aduh susahlaa
hadeq bila balik malaysia..blh buat gathering makan2 best juga..
ada akuarium emem!!

Anonymous said...

R : tak boleh nak chat??? kenapa yea madi???? Hadeq dah pun balik cuma masih tak berpeluang nak buat gathering... R pun menunggu jawapan Hadeq!!! hehehhehe... hang nie ingat makan je madi... ish.. ish... ish.. :)

Zam/Haqeem said...

madi... tag board tu kekdg x leh nak akses laa... cecuba aa refresh.. dpt lah later tu... hadek dah ada kat KL pun...

Reez said...

Zam..

Cantik tul akuarium ikan hang... Anyway, selamat membela ikan..

Kat umah saya pun ade akuarium.. Tapi tak delah macam akuarium hang tu.. Hang punye cantik !...

Bela ikan mas gak.. So far bela, tak delah yang mati... Lagi gemok gemok adelah.. Kuat makan semua tu.. Pantang bagi, sambar terus..

Memang, selalunya ikan mas tak leh campur dengan ikan lain.. Mmg tak ngam kot...

Zam/Haqeem said...

TQ reez.. TQ kerna singgah. i assume u ni kwn madi lah yaa... kalu sudi.. chat aaa kat TB tu.. ikan mas yg x leh cmpur ikan lain.. asyik kena makan je ekor2 dia dgn ikan lain...

Asmadi said...

tulaa pasal zam cam mana nak tahu berita semasa penat den dok nunggu hadeq nak makan freee eheeh!!tunggu ni sangup trn kl semata-mata makan free!!

Reez said...

Sama sama...

Technically tau link Zam pun from InsanSeni2005 si Madi lah.. Saje browsing blog kengkawan dia... Kenal Madi pun dalam internet gak.. Bersua muka belum lagi.. Nanti2 lah kot...

Zam nye blog nie pun cantik.. Sedap mata memandang! Tersusun dan well-organized.. Tak macam saya nye... Nak buek cam mano, budak baru belajar... Heheheheee...

Memang.. Kalau nak bela ikan mas, kene beli satu akuarium khas untuk ikan tu aje.. Ikan lain, akuarium lain...

Insya Allah, selalu masuk Madi nye blog.. Lepas nie, Reez akan singgah le blog Zam tengok ape perkembangan terkini dan chat dalam TB tu...

Anonymous said...

R : wah!!! lagi meriah laman taman nie... hehehheheh... welcome reez!!!