Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Monday, March 20, 2006

Trip kedua ke Langkawi : 13 - 17 Mac

Hi gengs... sorry laah.. sedar x sedar.. dah lama x entry apa2 kat blog ni.. cuma pantun jumaat kiriman asta je yg sempat... yer laaah... last week bz aa dok handle lagi 1 kursus kat langkawi tu.. kursus yg sama spt bulan lepas tu, utk sesi kedua pulak... masih dok inap kat hotel yg sama... Eagle Bay Hotel, Kuah. Walau pun hotel ni cikai je.. 2 star, tapi ada wireless.. tapi biasak laa.. signal wireless x kuat pun.. asyik2 putus je. tp x per laah.. akses free jer.

Kebetulan pulak (mmg saje je aku pilih date ni) kursus tu pada cuti sekolah.. ramai laah mak ayah yg bw anak2 diaorg ke langkawi ni.. aku tgk ada gak coklat yg naik harga.. tp x byk sgt laaa... hmm... Utk trip kali ini, aku sempat aa pergi naik Cable Car lepas je kelas jam 5 tuh ngan 2 org staf aku...

Mmg lah sebelum ni aku dah byk kali pergi ke langkawi dan dah 2 kali jugak naik cable car tu.. cuma kali terakhir aku pergi tu, jambatan gantungnya masih dalam perancangan lagi.. tu yang beriya jugak nak naik.. coz nak lalu kat jambatan tuh.

My fren yang dua org tu pompuan.. dedua x prnh naik lagi... aku pergi pun sebab nak bw diaorg jugak laa... merasa lah bw perdana auto sewa tuh.. itu pun dah x de pick-up langsung... susah betul kalu kat simpang... terpaksa aa tekan minyak kuat2.

Syok ooo.. bila dah jejak kaki kat atas tu... udara nyaman dan ditiup bayu laut... perrh.... (Pls.. enjoy free fresh air)

Seronok sangat bila dah jejak kaki kat atas jambatan tu.. kagum gak tgk struktur jambatan tu... tapi jambatan tu mmg akan bergoyang skit.. kalu kita pegang jambatan tu, akan terasa hayunannya... hmm.. kalu yg gayat tu, jgn laah ikut.. lepak jer lah yaa kat pangkal jambatan tu.. mcm kwn aku yg sorg tu... hehehe.

Dari atas pelantar pandang di puncak tu.. kita leh tgk laut andaman, pulau tarutao, thailand yang begitu hampir... airport, pulau rebak, pantai cenang dan pulau dayang bunting juga...


2 comments:

Asmadi said...

waaaa bestnya last ke langkawi 2002 .naik kayak mengelilingi semau pulau yg ada dalam masa 3 hari 2 malam..tido kat pulau entah apa nama..tp memang enjoy betul!!

Anonymous said...

R : Uwaaaaaaa.... R pun dah lama tak pi langkawi.. takde sapa pun nak ajak... takpa!!! langkawi nantikan ku disana...