Geram dengan Le Paris Costa Rica Hotel, Port Dickson
3 - 5 Dis 2008 lepas, kami ada wat bengkel ISP di sana.. dulu pernah buat brainstorming gak kat sini.. time tuh zam lah yang buat urusan hotel.. semua ok jer.. hotel pun mcm best je layanan.. makan pun sedap sebab tak makan di cafe.. semua kami minta asing di bilik lain.. sebelah bilik seminar sbb buat masa week end.. so ada staf yang bawa famili.. leh masuk ramai2.. x perlu guna kupon makan...
Kali ini, layanan hotel macam tak best jer.. bilik pun macam dah usang jer.. dapat lak bilik 2 katil single.. padahal dok sorang.. yg ni memang salah penganjur laa. semua dia amik bilik twin-sharing.. bengap tul.. zam laser jer kat dia.. bos pun diaorang tak upgrade bilik.. bagi bilik standard jer... apa daaa... x ikut kelayakan, jimat punya pasal kot.. huhuuu...
1 malam tuh, zam turun dinner lambat coz tertidur.. dalam jam 8.40pm jer.. bila sampai cafe, semua food baru je di kemas dah masuk troli... awalnya kemas.. huhu... terpaksa aa pi makan Ikan Bakar kat luar .. huhu.. sib baik aa Siakap bakar tu sedap. haha.. tapi tomyam hampeh.. huhu
Then nak jadi citer lagi... pagi nak c/out tuh dah siap kemas baju laa.. semua dah lipat masuk beg.. jaket dan baju batik yang tak jadi pakai, kemas dalam casing dan sangkut semula dalam almari sebab nak pi bengkel/rumusan dulu pagi tuh... Lepas habis tuh, terus je laaah masuk bilik, capai beg dan terus turun ke bawah untuk c/out.. then lunch dulu seblum balik.. memang tak ingat langsung jaket dalam almari... dah sampai KL, nak sampai umah baru teringat... terus call ke 103, hampeh jer.. line busy.. asyik lah hold > 3 min... 2 kali lak tuh, x dapat gak..
Bila sampai umah dalam jam 6 lebih tuh, call lagi 103, x dapat gak.. giler TM.. terus je online, cari no fon hotel.. call hotel, front desk pun angkat.. jawab kol macam layan x layan jer... dia boleh jawab.. "tak per encik, nanti kami check dengan housekeeping dan call encik semula yaa... " boleh? padahal dia tak tanya pun nama sapa, no fon apa.. zam lak yang bagitahu no fon.. (ayie, pernah kena kes macam ni kan dulu? huhuuuu) ... sakit hati jer cara jwb dia tuh... then jam 8, zam call lagi dari Cathay.. pun sama gak jawapan. hampeh... housekeeping tak der report pun ada baju tertinggal... suh call semula pagi esok jam 9 lebih.. pagi tadi, zam call lagi jam 11.. front dexk layan x layan jer.. zam mintak aa nak cakap dengan manager on duty, dia pun sama gak.. suh hold nak semak.. tahu2 terus je putus lepas tuh... gerams tul.. zam biar je laah dulu kot dia nak carik info ker,. siasat ker... x de pun nak call...
Then zam kol lagi jam 5pm lg... 2 kali call, tak berjawab.. dalam jam 7 kot baru ada jawab.. yang ni layan ok skit la.. katanya cuti 3 hari, nai baru masuk.. dia akan semak dulu.. mintak a no fon zam.. bila c/in, bila c/out.. dari mana... tapi tak tanya bilik mana. ceh... zam kata aa bilik 819 tuh... katanya akan call semula.. kalu tak de call, mahu jer pi PD semula.. nak pi maki kat lobby hotel tuh... tengok laah camner esok pagi... (LB, x jadi balik raub ka? jom teman pi PD eosk pagi? hehe... )
Lepas ni.. memang aa black list hotel ni... oh yer... sebelum c/out tuh, zam ada bagi bad review kat comment form dia. huhuuu... memang hampeh...
Kali ini, layanan hotel macam tak best jer.. bilik pun macam dah usang jer.. dapat lak bilik 2 katil single.. padahal dok sorang.. yg ni memang salah penganjur laa. semua dia amik bilik twin-sharing.. bengap tul.. zam laser jer kat dia.. bos pun diaorang tak upgrade bilik.. bagi bilik standard jer... apa daaa... x ikut kelayakan, jimat punya pasal kot.. huhuuu...
1 malam tuh, zam turun dinner lambat coz tertidur.. dalam jam 8.40pm jer.. bila sampai cafe, semua food baru je di kemas dah masuk troli... awalnya kemas.. huhu... terpaksa aa pi makan Ikan Bakar kat luar .. huhu.. sib baik aa Siakap bakar tu sedap. haha.. tapi tomyam hampeh.. huhu
Then nak jadi citer lagi... pagi nak c/out tuh dah siap kemas baju laa.. semua dah lipat masuk beg.. jaket dan baju batik yang tak jadi pakai, kemas dalam casing dan sangkut semula dalam almari sebab nak pi bengkel/rumusan dulu pagi tuh... Lepas habis tuh, terus je laaah masuk bilik, capai beg dan terus turun ke bawah untuk c/out.. then lunch dulu seblum balik.. memang tak ingat langsung jaket dalam almari... dah sampai KL, nak sampai umah baru teringat... terus call ke 103, hampeh jer.. line busy.. asyik lah hold > 3 min... 2 kali lak tuh, x dapat gak..
Bila sampai umah dalam jam 6 lebih tuh, call lagi 103, x dapat gak.. giler TM.. terus je online, cari no fon hotel.. call hotel, front desk pun angkat.. jawab kol macam layan x layan jer... dia boleh jawab.. "tak per encik, nanti kami check dengan housekeeping dan call encik semula yaa... " boleh? padahal dia tak tanya pun nama sapa, no fon apa.. zam lak yang bagitahu no fon.. (ayie, pernah kena kes macam ni kan dulu? huhuuuu) ... sakit hati jer cara jwb dia tuh... then jam 8, zam call lagi dari Cathay.. pun sama gak jawapan. hampeh... housekeeping tak der report pun ada baju tertinggal... suh call semula pagi esok jam 9 lebih.. pagi tadi, zam call lagi jam 11.. front dexk layan x layan jer.. zam mintak aa nak cakap dengan manager on duty, dia pun sama gak.. suh hold nak semak.. tahu2 terus je putus lepas tuh... gerams tul.. zam biar je laah dulu kot dia nak carik info ker,. siasat ker... x de pun nak call...
Then zam kol lagi jam 5pm lg... 2 kali call, tak berjawab.. dalam jam 7 kot baru ada jawab.. yang ni layan ok skit la.. katanya cuti 3 hari, nai baru masuk.. dia akan semak dulu.. mintak a no fon zam.. bila c/in, bila c/out.. dari mana... tapi tak tanya bilik mana. ceh... zam kata aa bilik 819 tuh... katanya akan call semula.. kalu tak de call, mahu jer pi PD semula.. nak pi maki kat lobby hotel tuh... tengok laah camner esok pagi... (LB, x jadi balik raub ka? jom teman pi PD eosk pagi? hehe... )
Lepas ni.. memang aa black list hotel ni... oh yer... sebelum c/out tuh, zam ada bagi bad review kat comment form dia. huhuuu... memang hampeh...
No comments:
Post a Comment