Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Wednesday, July 13, 2005

Alhamdullillah... selamat aku...

Malam tadi jam 9 lebih kot.. aku hantar kwn dari hotel ni ke KLCC sbb dia park kereta dia kat sana... Kononnya nak turunkan dia lah kat depan bus stop tuh... Ceh.. masuk2 jer ada polis trafik dok tahan... aku pun x tahu lah sebab apa.. selamba jer berhenti kat tepi.. rerupanya jalan tu x leh masuk laa... utk bas & teksi jer...
Abg polis tu pun mintak aa lesen & IC mcm biasak laa... dok borak2 laah.. sbb apa dia tahan kereta aku... aku dari mana, nak gi mana.. aku pun kata lah.. cuma nak turunkan kwn kat depan tu..sbb dia park kereta kat KLCC.. selamba jer abg polis tu kata... "hah.. kalu gituh, pergi lah amik kereta tuh".. so, aku suruh jer lah kwn tu gi amik kereta dia. sbb dia pun nak balik... antara dialog aku ngan abg polis...
Abg polis : Keje mana?
Aku : Kat ..... di Damansara.
Abg polis : Tinggal mana?
Aku : Kat ..... di Damansara jugak.
Abg polis : Dah kahwin ke?
Aku : Belum lagi. (dlm hati.. heran gak pesal abg polis ni tanya aku dah kawin ke belum.. hmmm)
Abg polis : "Nak tak saya saman kamu?"
Aku : "Kalu boleh, mana ada orang yang nak kena saman".
Abg polis : Dah buat salah, kena lah saman..
Aku : Alahai....
Abg polis : Kalu tak nak saman, nak buat apa..?
Aku : Kalu ada option lain.. mmg lah x nak kena saman
Abg polis : Nak option macam mana lak...
Aku : Ntah.... lepas kan saya ker??? (dgn senyum sengeh aku tuh)
Abg polis : Hmm.... OK lah.. saya lepaskan kamu hari ni.. kalu saya tahan kamu lagi.. saya saman. OK?
Aku : Oh.. OK. Terima kasih Encik... (dalam hati.. ameen. selamat aku.. dah lah saman hari tu tak gi bayar lagi... nasib baik lah x kena lagi yang ni pulak...)
Aku pun terus jer beredar dan drive balik... berhenti je kat trafic light, aku sms kat kwn tadi.. semua dah settle... alhamdulillah...