Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Sunday, July 10, 2005

Roomate Baru.. hmm....

Hmm... my fren si AP dapat room mate baru... tetiba jer dpt tahu dia nak masuk waktu AP tgh sesiap nak gi sembahyang Jumaat... aku yg on d way ke sana nak pi amik dia pun terkejut gak laa.. ntah apa lah jenis pengurusan bilik tu.. kalu ye pun, bgtahu lah awal2 skit.. ada gak aa masa nak kemas2... ni tak... tetiba je budak baru tu dah terpancul kat depan pintu... kelam kabut aaa si AP tu dok ngemas bilik tuh... dah lama dok sorg.. semua ruang aa dah terguna... la ni terpaksa lah buat border lak...
Sampai kat sana.. AP dok busy kemas2.. sempat gak lah selisih ngan budak tu.. tgh dok angkat brg dia.. mak ayah dia pun ada sama...
Kami biarkan mereka dah terus ke masjid... sebelum tu di makan lah kejap.. lapar aa... ada kedai sblh masjid tu.. waktu awal lagi.. belum masuk waktu pun.... AP pun bercerita lah..bengang sungguh dia ngan pihak pengurusan.. selalu jadi mcm tuh...
After smbhyang jumaat, aku pun hantar kembali AP ke bilik beliau... then terus ke ofis... sampai2 je kat ofis.. dpt sms dari AP... dia org dok perang mulut dah.. perang besar... gamat sekejap... budak baru tuh leh buat list.. Do's & Don'ts lak... hampeh jer budak tu.... antara yg dia tulis... Dia Tak Suka Tgk TV.. AP lak tak leh tgk TV... punya aa bengang je AP.. gaduh sakan laa... malam tu AP dok ngadu lagik... dia pun dah sms kat LB...
alamak.. sorry aaa AP, aku bz lak lah malam tu.. aku pun call aa LB utk temankan AP.. then aku dtg temankan dia kemudian tu.. AP nak tumpang tido umah aku.. x sanggup dia nak tido kat sana...
Seperti biasa, meeting point kami kat Restoren Syed Bangsar tu... aku sampai pun dah agak lewat.. dah jam 1 pagi kot... Ap pun berceritalah perihal roomate baru dia tuh.... perh.. punya lah alim.. asyik dok kat bilik jer... dok hafal Quran.. konon nak masuk pertandingan Hafaz Quran.. tu pun sbb AP ternampak borang penyertaan kat atas meja dia laa...
Malam tu AP pun tido umah aku.... tido lah AP.. aku x kisah pun... nx day nya.. AP pun lepak tido umah aku lagi.. sabtu tuh. .tgk konsert AF kat bilik aku jer...

No comments: