Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Tuesday, July 12, 2005

Bilik Sewa Baru... Jom Pindah...

Hmm... minggu ni busy ngan hal2 AP & roomate baru dia tuh... masih x leh nak berdamai diaorg tuh... AP pun dah bohsan dok kat situ... dah 2 tahun lebih dah... dia pun dah nekad & tekad nak carik bilik sewa baru dan pindah kat area Pantai Dalam...
Sabtu malam tu.. dia ngan LB gi lah ronda2 area situh carik bilik sewa... ada gak lah 2 - 3 bilik yg sesuai... Ahad petang tu lak AP gi sesorg carik lagi.. x sabar dia nak pindah... dlm bebyk tuh... dpt lah satu kat Blok 21 tuh... dia cerita lah... housemate yg lain tu nice2 jer. mmg leh ngam laah diaorg tuh... rumah tu 3 blik je.. AP sewa bilik besar, Rm350.. tmsk utk kongsi bayar Astro, api, air dll yg ada kat umah tu... H/mate baru dia nama Fariz & Shuk... dedua tu dah keja..
AP dah confirm ngan dia org yg Isnin dia akan pindah barang.. kami pun gi lah tolong ngemas dan angkat2 brg2 dia.. mak eh.. byk jugak brg dia ni... penuh 3 kereta... nampak je kecik bilik sewa asal tuh... tapi.. barang dia punya lah byk... start angkut jam 9 mlm... dah jam 1.30 pagi.. baru siap .. perh.. berpeluh2 gak lah kami 4 org.. aku, AP, LB dan kwn AP lagi sorg.. .si FZ.
Masa memindah tu pun dah jam 12 tgh mlm... kami cuma smpat jumpa si Fariz yg masih berjaga... Shukri dah lama berlayar tido dlm bilik dia... oleh kerana dah lewat, FZ terus jer balik ke umah dia di Semenyih tuh.. jauh gak dia dtg ...
Kami ni.. apa lagi.. gi lah minum2 dulu kat Restoren Syed laa (nak gi mana lagi kan? hehehe). Alamak.. dah jam 2 pg... Aku x lah lama laah.. nak gi amik kwn aku... kami nak kena check-in kat Hotel.. esok ada simposium.. awal2 pagi kena setup ICT kat sana... AP ngan LB bengang jer... hehe.. sorry laah. x leh nak chit-chat lama2 mlm tuh...
Aku lak x kemas2 baju aku lagi ... lepas hantar AP ke rumah baru dia.. aku pun kwn tuh... alamak, dia dah tido laah... dia pun x nak tido hotel mlm tuh... aku ni yg mmg jenis bangkit lambat... tpaksa lah tido hotel.. kang lambat, sure jammed jalan kat jln tun razak tuh... terus je gi umah kwn amik kunci bilik kat dia... then balik umah.. amik2 je baju & blazer yg ada tuh.... terus jer drive ke hotel...
jam 3.30 pg baru sampai bilik... perh penat nya.... terus tido..... zzzzzz

No comments: