Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Saturday, November 26, 2005

Cherating : 21 - 25 Nov 05

Jambatan Pahang di LPT yang merentasi Sg Pahang.

Alhamdullillah... dah selamat sampai KL... 21-25 Nov tu sibuk gak dok handle kursus kat Cherating... buat kat RIC.. mesti ramai yg tahu dan dah pergi kat situ... tapi byk yg terkilan aa sepjg handle kursus ni... lupa lah pulak yg skrg ni musim tengkujuh belah pantai timur... so, sepanjang hari isnin - rabu tu hujan je.. pagi ptg siang malam... acara riadah pun x jadi nak buat... biasanya buat acara bola tampar pantai.. tapi ntah mcm mana.. terlupa lak survey bebetul RIC ni.. rerupanya x de pantai pun... bohsan nya... confirm aaa.. lepas ni dah x nak buat kat RIC.. hehe.. makan minum pun x brp best sgt aaa....
Biasanya malam akhir tu buat jamuan BBQ.. menu dia pun x brp sgt.. cuma ada ketam (itu pun kecik2 jer... punya lah byk kunyit nya.. smpai skrg dok melekat warna kunyit d jari), ayam, sosej.. ni hah.. aku letak pic skit...
Otw balik.. sebagai acara kebiasaannya.. akan singgah laah ke kuala kemaman.. utk bw peserta beli satar & otak2, keropok atau ole2 lain... hehe.. x sangka pulak aku, AP x prnh tgk bentuk Satar... aku pun sebelum tu x tahu gak... so, aku beli aa skit ole2 satar utk AP... sorry aa LB, x terbeli utk ko sbb x sempat nak jumpa ko mlm balik tu...

Sapa yang tak tahu rupa satar tu, tgk lah pic di atas... yg kiri tu Otak-Otak namanya. Satar yg sebelah kanan. Isinya adalah adunan ikan & tepung.. dicampur rempah & cili padi.. dibalut dengan daun pisang, dibentuk mcm piramid.. disusun cucuk ke besi dan dibakar 10min jer. Sebatang ada 10 biji.. harga RM3 utk 10 biji. Sedap ooo...