Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Thursday, January 12, 2006

Joke of d day...

Malam Pengantin
Ada sepasang pengantin baru, mereka telah menjalani malam pertama. Dan pada malam ke-2, tiba-tiba isterinya sakit gigi di tengah malam, dan mengerang, "Saaaakiiit, sssssaakiit lagi.. "Suaminya lantas menenangkan isterinya, "Jangan nangis Yang, nanti mak ayah dengar." (kebetulan bilik mertua bersebelahan).

Malah isterinya tambah kuat mengerang, lantas suami menjawab, "Sudahlah Yang, tahan aje besok baru cabut." Dengan spontan bapak mertua bangun & menendang pintu kamar pengantin, dan dgn geram berteriak, "Anak saya boleh mati jika besok baru dicabut! CABUT SEKARANG JUGA!" ...........

Nelayan
Ada sorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut...so crew TV3 interview dia untuk mengetahui rahsia dia tangkap ikan...
CrewTV3 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"
Pakcik : "Pakcik tenguk cara isteri Pakcik tidur bila pakcik bangun pagi. Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan"
CrewTV3 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"
Pakcik: "Rezeki depan mata, pakcik tak turun kelaut pagi tu....."

Kemas Beg
Tiba-tiba seorang lelaki bergelar suami pulang kerumah dan memanggil isterinya.
Suami : "Sayang?.. cepat kemaskan beg awak!"
Isteri : "Kenapa?"
Suami : "Abang baru menang loteri 3 juta ringgit"
Isteri : "Wah bagusnya?.. abang nak saya kemaskan beg untuk bercuti kemana? Kita hendak naik kapal mewah atau bercuti keluar negara bang?"
Suami : "Suka hati awaklah. Saya tak peduli kemana awak hendak pergi?.. Yang penting?. Awak seorang yang keluar dari rumah ini !!!!!!!!!!!"

Dilarang Berenang
Seorang wanita berjalan di sebuah kawasan dusun tiba-tiba dia bertemu sebuah kolam. Lalu dia segera menanggalkan pakaian dan bersedia untuk terjun.
Tiba-tiba pemilik dusun itu muncul dan menjerit dari tempat persembunyiannya, "Dilarang berenang, saudari tidak dibenarkan berenang di dalam kolam ini!".
Si wanita tersebut tergesa-gesa mengambil pakaiannya. "Kenapa tak melarang saya sejak tadi, sebelum saya menanggalkan pakaian?" soal wanita tersebut.
"Memanglah disini tak dibenarkan berenang, tetapi saudari tak dilarang untuk menanggalkan pakaian" jawab pemilik dusun dengan selamba.

Tidak Suka Perang Kerana
Seorang guru sejarah pada suatu pagi bercadang mahu mengajar mengenai peperangan berlaku. Guru tersebut bertanyakan kepada para pelajarnya sama ada mereka menggemari peperangan atau mahukan keamanan. Kesemua pelajar bersetuju bahawa mereka lebih sukakan keamanan. " Ada sesiapa diantara kamu yang boleh memberikan sebab kenapa kamu bencikan peperangan?"
Seorang pelajarnya mengangkat tangan dan bangun. Guru tersebut memandang pelajarnya dengan penuh minat untuk mengetahui jawapan pelajar tersebut.
"Saya bencikan perang, sebab peperangan akan membentuk sejarah. Sedangkan saya tidak sukakan mata pelajaran sejarah" jawab pelajar itu.

- TQ R

No comments: