Ceritera Kita ;-) Aku, Kamu dan Mereka

Saturday, January 21, 2006

Tanyaku pada rembulan...

Tanyaku pada rembulan
Sudahkah kau sampaikan salam rinduku?

Jawab rembulan itu
Sudah tapi cahayaku tidak terjejak jiwanya itu

Tanyaku pada rembulan
Sudah kau katakan padanya aku merinduinya?

Jawab rembulan itu
Sudah tapi cahayaku tidak berjaya meresap dinding tebal itu

Tanyaku pada rembulan
Sudah kau pesan padanya aku menginginkan sentuhannya?

Jawab rembulan itu
Sudah tapi dia belum masih menghulurkan tangannya

Tanya ku pada rembulan
Sudah kau tunjukkan gelisah jiwaku menantinya?

Jawab rembulan itu
Sudah tapi katanya gelisah itu hanya menguatkan rinduku padanya dan pesannya bersabarlah untuk kesekian kalinya?

Rembulan bawa aku kepadanya...
Ingin ku pesan sendiri... Membisik hiba di telinganya... Mengulis lembut rambut kekasih hatiku.... biarku toreh derita rindu ini di dadanya.... Dan mengatakan,
"Aku sangat rindu padamu..."


oleh FB